Saturday, 18 October 2008

Vacantza 2008 - Elvetzia

Zurich
Dupa experientza germana, am plecat la Zurich. Aici urma sa stam la un super hotel, 4 stele, 32 de etaje, piscina, sauna etc. la ultimul etaj, de unde se vede orashul de sus... ce mai! Pentru mine hotelul era marea atractie a vacantzei. Dupa parerea mea, Zurich e un orash plin de bancheri batrini, deci nu prea ma asteptam la mare lucru in rest. Dar...

Orashul e foarte frumos (case vechi, lacul, panorama orasului, se vede din poze... Are un cartier rezidential de oameni super-bogatzi, numai vile si padure... Tot acolo e si unul din cele mai scumpe & bune hoteluri din lume - apartamentul prezidentzial costa 15k de CHF / noapte. Multe magazine (am umblat pe celebra BahnhofStrasse, cea mai jmekera strada de shopping din Europa, dar de 70% din magazine nu prea te poti apropia - Prada, Louis Vutton etc.

In afara de asta, o gramada de baruri si restaurante. Am vazut citeva si noi, "cool" ca sa zic asa, genul celor facute noi in Constanta. O schimbare bine venita dupa ce atita vreme am vazut numai pub-urile mici si vechi din Amsterdam.

Neasteptat, in Elvetzia inca se fumeaza in baruri si restaurante! Unul din beneficiile de a nu fi in UE. Alte suprize: TVA-ul e aprox. 6.7%, impozitul pe salariu in jur de 10-11% (difera de la canton la canton). Nu e chiar un paradis fiscal (barurile sunt destul de scumpe, chiar venind din Olanda), dar oricum :)

Per total, orashul mi s-a parut misto, cosmopolit, ca sa zic asa. Cred e ca foarte frumos sa traiesti acolo (desi nu se prea poate merge pe bicicleta, e deal-vale...). Pentru al 7-lea an a fost desemnat orashul cu cea mai mare calitate a vietzii din Europa (Amsterdam e pe 9, Copenhaga pe 8, nici un orash englez sau francez nu apare in top...), deci presupun ca stiu ei ce stiu.

In Zurich trebuia sa stam 4 nopti, dar pina la urma am stat 6. Petit era atit de speriat ca urmatoarea destinatie va fi o noua statiune de pensionari ca a preferat sa mai ramana in Zurich. (Poze)

Lucerna
Si pentru ca tot am stat atit in Zurich, intr-una din zile am vizitat si Lucerna (e doar la o ora cu trenul). Din pacate, vremea a fost cam rea, in rest orashul foarte frumos. Toata Elvetzia mi s-a parut o continua "vedere" ca sa zic asa: super peisaje, su-per. (Poze)

Altdorf
Deci intr-un final ne-am indurat sa parasim Zurich-ul si ne-am dus pentru doua zile la Altdorf, capitala cantonului Uri. Capitala, vorba vine, e un sat cu vreo 4000 de oameni (tot cantonul are 35.000). Cu toate astea, nu ne-am plictisit (probabil pentru ca intr-un din zile am fost la Lugano, iar in cealalta ne-am tzinut de shopping :) ) (Poze)

Lugano
Cel-mai-frumos-care-este.
Deci ce poti sa vrei mai mult? Munte, lac, o frumusetze, se vorbeste italiana, curatzenie nemtzeasca (ok, aproape nemtzeasca), mancare buna, inghetzata extraordinar de buna.
Clar, cel mai frumos care este. Abia astept sa mai merg o data.
Plus ca poti sa iei o barca si intr-o ora esti in Italia, la Milano, poti sa faci shopping super-ieftin si apoi sa te intorci inapoi. De vis.(Poze)